اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

یک دست صد ا ندارد

این روزها که همه اعیاد دهه اول ماه معظم شعبا ن را پشت سر گذاشته ایم و هم  به عید بزرگ تولد منجی عالم بشریت نزدیک می شویم ، آنچه بیش از همه در فضاهای حقیقی و مجازی نمود پیدا کرده است ، دعوت مردم به  رعایت "" حق الناس "" و پرهیز از اسراف و کثیف کردن چهره شهر است. 

واما:

1- برگزاری جشن و سرور از سنت و سیره ائمه و بزرگان دین بوده و هیچ کس در انجام آن شکی ندارد.


2- رعایت حقوق مردم و یا همان "" حق الناس "" واجبی است که نباید در کنار مستحبی به نام  "" جشن "" ترک و یا فراموش شود.


3- از منهیات دین مبین اسلام ، اسراف در همه زمینه هاست.  در مورد خرج  دادن وپذیرایی کردن و ... باید از این منکر اسلام پرهیز کرد.


4- جشن ها را به برگزاری یک شب  و آنهم با وضعیت آن چنانی ، خلاصه نکنیم.  روح جشن را در تمام سال در زندگی خود جاری و ساری نگه داریم.


5- در بسیاری از شهرهای ایران ، جشن های خیابانی از وسط خیابان به حاشیه ها و پیاده  روها  نقل مکان کرده است. چه بهتر که ما نیز به جای ایجاد مزاحمت های ترافیکی برای همشهریان در وسط خیابان ، نقاط مشخصی را در کنار پیاده روها تعبیه کنیم تا هرکس به تمایل خود ،  لختی را در جشن و سرور حضور داشته باشد.


6- رعایت حال برخی در این ایام از اوجب واجبات است ، بیماران ، سالمندان ، آمبولانس ها ، ماشین های آتش نشانی ، عزیزان نیروی  انتظامی  و... ، بکوشیم حد اقل ممزاحمت های ترافیکی را برای این عزیزان فراهم آوریم.


7- این گونه مسائل بی شک باید در بستر زمان فرهنگ سازی شود. انشا الله با حضور بزرگان شهر ، مخصوصا امام جمعه محترم ، سبک زندگی مردم اردکان به سبکی اسلامی و عاری از هرگونه غل و غش تبدیل شود. 


8- در کنار جشن ها و هیاهوهای همیشگی ، برای تبیین فلسفه  "" انتظار "" حرکت های علمی و علمی خوب و محاطب شناسی انجام شود. 


باشد اردکان را آرمان شهری برای تمام ایران اسلامی  بسازیم . البته به همت والای همه چون یک دست صدا ندارد. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد