اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

به نام دین به نان ؟؟؟؟

مذهب و شعائر مذهبی بی شک در تعالی انسان و رساندن آدم از فرش به عرش نقش غیر قابل انکاری  دارد.در هزاره سوم حتی بزرگان علم و دانش به این نکته اعتراف کرده اند که "" دین "" را نمی توان از زندگی بشر حذف نموده و تجربه جوامع بشری بی دین اعم از  سکولاریسم و هم لائیک را مردود شمرده اند. 


اما نکته غیر قابل انکار در بحث مذهب و شعائر دینی که نباید مغفول واقع گردد ، هنر "" خوب جلوه دادن "" دین است. دین بما هو دین خوب است و نقصی در آن نیست. اما خیلی از ما هنر خوب جلوه دادن این خوب بودن را نداریم .


گاه انجام برخی مستحبات و یا مباحات دینی به مزاحمت های اجتماعی منجر می شود و به نظر حقیر متولیان امر باید به خوبی دقت نمایندکه انجام چند مباح و  مستحب ، خدای ناکرده اصالت پر شرف دین و آموزه های دینی را زیر سوال نبرد.


اما :

چند روزی است که در میدان بازار نو به مناسبتی که هیچ کس نمی داند ، تعزیه خوانی است. از ساعت نمی دانم چندشب تا حوالی دوازده  ، یک نیمه شب صدای تند بلندگوی میدان جز مزاحمت  برای همسایگان میدان و حتی غیر همسایگان ( مثلا حقیر در محله جعفر خان هم به خوبی صدای تعزیه را می شنوم ) به دنبال ندارد. 


اینکه چه کسی و یا کسانی مجوز برگزاری این گونه مراسم ها را بدون هیچ مناسبت مذهبی می دهند و یا اینکه چرا انجام یک مراسم آنهم در هفته منتهی به سال تحصیلی که کسبه محل وقت فروش و کسب و کارشان است جز ناراحتی کسبه محترم را به دنبال ندارد خود جای سوال بزرگی است. 


نگذاریم  دین و شعائر دینی سلیقه ای شده  و موجبات آزار سایر مسلمانان را فراهم کنیم . مسئولین فرهنگی شهر بیدار باشید که رسالت سنگینی بر دوش دارید. 

نظرات 1 + ارسال نظر
زهرا سادات یکشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 15:55

سلام
من میخام در تلگرام به اردکان من بپیوندم. باید چیکار کنم؟

سلام . معرفی کامل خود و دادن شماره تماس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد