اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

رمضان ، ماه اجتماع

 

ماه صیام را خیلی ها از خیلی منظر ها به روایت کشیده اند ، یکی اندر فواید تقوا پروری ، دیگری صحت جسم ، آن یکی  سلامت رفتارهای اجتماعی  و قس علی هذا ...


اما شاید رمضان پیامی اجتماعی و خانوادگی نیز داشته باشد. خانوا ده ای که این روزها ، تحکیمش به دغدغه ای بس مهم برای همه تبدیل شده است.  


آری : رمضان فرصت هم نشینی را برای همه اعضا خانواده بر گرداگرد یک سفره فراهم می آورد. هرچند این گردآمدنها تنها برای  خوردن افطاری یا سحری باشد.اما اثرش در گرداآمدن همه بر سریک سفره غیر قابل انکار است.


رمضان فرصت ناب افطاری دادن و افطاری رفتن هاست. امر مهمی که بی شک خود می تواند بازوی توانایی در استحکام بنیان خانواده ها بازی کند.


رمضان بهار قرآن است و تشکیل جلسات قرآن خوانی خود اجتماعی از دوستان است.


اعمال این ماه بزرگ خاصه لیالی قدر ، خود در قالب اجتماع برگزار می شود.


مساجد در این ماه شلوغ ترین روزهای خود را می گذرانند و نماز جماعت طعم خوش دیگری می یابد. 


آری :


رمضان در کل ماه اجتماع است . اجتماعی انسانی برای رسیدن به اهداف متعالی تربیتی واخلاقی 

ع
نظرات 2 + ارسال نظر
Saeed جمعه 29 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:05

سلام
به دعاتون احتیاج دارم
دعا کنید من این ترم همه درسهامو پاس کنم و مشروط هم نشم
خدا خودش خوبی شما رو جواب بده
منم دعاتون میکنم به چیزی که در دلتونه و میخواین، برسین
آمین

برادر عزیز جشم
و من یتوکل علی الله فهو حسبه

فانوس خیس جمعه 5 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 17:06

خدایا ازت تشکر میکنم که
مثل ربیع الاول و ربیع الثانی
جمادی الاول و جمادی الثانی
دیگه رمضان الاول و رمضان الثانی نذاشتی!
خیلی هم ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد