اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

رسالت سنگین

آرامش به حق تنها عنصری است که "" روح "" آدمی را تلطیف می کند. روح خسته از درگیریهای مادی و دنیوی و به قول شیخ اشراق ملول از کثافات دنیوی را چیزی جز "" آرامش "" آرام نخواهد ساخت .


جهان معاصر که شاید بتوان آن را عصر "" نبرد"" نامید این نیاز را سخت شدید تر نمایان ساخته است. در این عصر نبرد ، میان "" جهل و دانایی "" ، "" خوبی و بدی "" ، "" زشتی و زیبایی "" و از همه پر نمود تر میان "" عقیده ها "" همیشه جنگی برپاست ، شاید به بلندای تاریخ و به عمر بشر.


نگاهی عمیق به آنچه سکون روح ما را بر هم می زند ، سکون را از آن می گیرد و آرامش را تنها آرزویش می کند ، به خوبی نشان می دهد که نیاز این روزهای بشر در بازسازی فکری و اندیشه است نه چیز دیگری .

در عصری که پر مشتری بازی رایانه ای و موبایلیش "" کلش اف کلنز "" ( جنگ قبایل ) است ، صحبت از آرامش و صلح شاید متاعی کم بها بیش نباشد و آنانی که می سازند ، تنها به فروشش فکر نمی کنند ، بلکه اهداف پلید تری را در مخیله خود گذرانده اند که گسترش "" نا آرامی ""  شاید یکی ازآنها باشد.  


اما همه این مقدمه طولانی را برای یک سطر نوشتم تا بگویم :


آموزش و پرورش ، بستر امنی برای ارزانی نمودن  آرامش به کسانی است که بهترین و مهمترین دوران زندگی خود ( از کودکی تا جوانی ) در کانون مدرسه به سر می برند.

 

کاش بتوانیم در پاسداشت رسالت خطیر خود ، فارغ از همه دل آشوبی ها "" روح "" ساز باشیم .


نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی دوشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:25

چه زیبا عمل می کنند به این رسالت سنگین با توچه به تعطیلات زیادی در ایران وجود دارد من نمی دانم چه ضرورتی دارد معلمین عزیز کلاسهای اکثرا" تعطیل درس را به بهانه رفتن به زیارت امام هشتم تعطیل کنند برادر عابدی آیا معلمین عزیز معنای کلمه تفیف در قرآن را می دانند نسل آینده که از کودکی کم فروشی معلمین واساتید خود دیده چه نسلی خواهد شد

برادر مهدی :
اولا سلام
دوما فکر کنم "" مطففین "" درست باشد
سوما: بحث تعطیلات در آموزش و پرورش بحثی است که به نظرم دچار نوعی مغالطه شده است .
نگاهی گذرا به آموزش و پرورش کشورهای توسعه یافته به خوبی نشان می دهد که آنها دارای تعطیلات آموزشی بیشتری هستند. هرچند می پذیرم که کیفیت آموزشی در جهان اول به مراتب از جهانهای دیگر بیشتر است اما چماق تعطیلات زیاد برسرآموزش و پرورش نگه داشتن به گمانم کم لطفی است .
مضاف براینکه مراکر آموزشی دیگری نظیر دانشگاه ها و حوزه های علمیه و... تعطیلاتی تقریبا برابر با آموزش و پرورش دارند.
اما در مورد خصوص اردو خوب یا بد قوانین و دستورالعمل های موجود به مراکز آموزشی اجازه تعطیلی چند روزه را برای برگزاری اردوهای خارج از استان می دهد.
اگر نقصی است در قانون است

این لینک را هم نگاه کنید شاید تاییدی در حرفهای حقیر در خصوص تعطیلی مدارس در سایر کشورها باشد.

http://isas.tv/view/index.php?id=100217


ممنون از ار ائه نظر شما

رز آبی دوشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 18:27

معلمین بزرگوار وظیفه ی خطیری بر عهده دارند.
اگر همه ی اساتید و معلمین و آموزگاران محترم و بزرگوار راه چگونگی درست اندیشیدن را به نحو احسنت آموزش دهند ، سنگ تمام گذاشته اند. و بقیه ی راه هم خود به خود پیدا میشود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد