اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

برهنگی آزادی نیست ، بی شرمی است

این روزها که زنی ایرانی خود را برهنه نموده است و عکسش در جلد نشریه ای خارجی نقش بسته است نمی دانم چرا به یاد مناظره ای دانشجویی میان خودم و سه نفر از کسانی افتادم که در زمستان سال 87 رخ داد.


هنوز  خاطرات آن روز برفی دانشکده حقوق دانشگاه تهران و نزاع های کلامی بر سر واژه های ( آزادی و دین ) در ذهنم ماندگار شده است.


هرچند آن مباحثه چندین ساعته نزدیک بود کارمان را به کمیته انضباطی بکشاند ( دلیلش هم حضور در کلاس بعد از تعطیلی دانشکده اعلام شد  !!!!!!!!!!!!!!!!!  )اما هنوز طعم خوش آن مناظره دانشجویی زیر دندان خاطراتم مانده است.


برهنگی و آزادی دقیقا واژه هایی هستند که تقدم و تاخر عقلانی آنها موجب برداشت های متفاوت می شود. آیا آزادی منجر به برهنگی می شود و آیا لازمه هر آزادی برهنگی است و آیا...... و هزار آیای دیگر.



این خانم هنرپیشه که گوهر وجودی خود را با کمال بی شرمی عرضه نگاه محرم و نامحرم نموده است و متاسفانه برخی از همشهریانم در فضای مجازی به حمایت تلویحی از این عمل بی شرمانه پرداخته اند به گمانم هنوز درگیر تبیین واژه ها هستند.


آزادی ، برهنگی نیست و برهنگی را نمی آورد. آزادی استفاده درست و منطقی از عقل سلیمی است که حیات بشری را تضمین می کند.



هرچند بروز این اعمال ریشه در مکتب افراطی  "" اومانیسم "" داشته و آزادی لجام گسیخته انسان مدار در عصر ابرتکنولوژی ما را به این ورطه رسانده است اما خدا را شاکریم که هنوز اندک تعقلی برای خرد ورزی داریم.



خانم عزیز:

گل نیز هرچند شیفته بلبل باشد ، هرگز تمام تن خود را عریان عرضه بلبل نمی کند ، خارهایش حکم حجابی را دارند که دست نامحرمان را از چیدنش کوتاه می کند .



کاش واژه ها قداست خود را باز می یافتند. کاش 



نظرات 13 + ارسال نظر
سعید سه‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:48

سلام
متاسفانه من هم اون تصویر رو دیدم ... و بیشترین چیزی که حتی از نفس کار ایشون بیشتر من رو عذاب داد "نگاه" او بود ... یک نگاه در هم شکسته با عزت نفسی خرده شده ... اون کسی که این عکس براش لذت بخش بوده ... در هم شکستن عفت یک دختر شرقی و ایرانی رو مهم دیده ... اگرنه بسیار زیبا تر و خوش اندام تر از او در اروپا هستند .
متاسفم ... واقعا متاسفم که اون خانم این گوهر رو از دست داد .

جوان اردکانی سه‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:05

شما نیز گرفتار اسلام شده اید که این اراجیف را می گویید اسلام دین برده داری سکس و خشونت است اکثر گروهکهای تروریستی در دنیا به دین گرانقدر اسلام مشرف شده اند از داعش و طالبان وبوکوحرام والقاعده شاید بگویید این گروهها برداشت نامناسب از اسلام داشته اند من نیز میگویم چرا یک بار از مسیحیت برداشت نامناسب نمی کنند اقای عابدی الکی خود را مقید نشان نده دین برای ادمی فایده ای ندارد به قول مارکس افیون توده هاست ادم اگر به اخلاقیات پایبند باشد و از رذایل دوری کند این ادم بهتر از افراد دین مدار هستند این دین مبین اسلم برای شما و امثالتان چه فایده ای داشته حکوم فاسد و دیکتاتور رهبرتان بر مدار اسلام میچرخد ولی می بینیم که امار فساد از همه نوع حداقل جز بیست کشور برتر دنیا هستیم پس چه شد در این سی و اندی سال فایده دین مبین اسلام و حکومت ولی فقیه متاسفم که در این حکومت و در ایران به دنیا امده ام کاش در یک کشور لاییک زاده شده بودم با تشکر

نوت نویس بیکار سه‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1393 ساعت 15:28

جالب بود و قابل تامل.

کمالی سه‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1393 ساعت 22:07

ممنون
واقعا هنرمندانه نوشته بودید.
چند وبلاگ به اصطلاح ارزشی در اردکان تو این روزها هیچ کدامشان مطلبی در این خصوص ننوشتند.
نمی دانم از نظر انان ارزش چیست و چرا به خود نیروهای ارزشی می گویند.
متاسفم

... چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1393 ساعت 00:03

آی جوان اردکانی ، کاملا از حرفات مشخصه که پای ماهواره بزرگ شدی واسه همین بیشتر از این نمیشه توقع کرد ، من تأسف میخورم تو جوان اردکانی باشی .....

احمد چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1393 ساعت 00:55

در جواب جوان ایرانی:بر اساس چه منطقی مگی که از مسیحیت برداشت نامناسب نشده و تروریستها اغلب مسلمانند؟ده هاملیونها کشته درجنگهای جهانی برخاسته از کدام تفکر و مذهب بود؟کودک کشیهای اسرائیل٬عمل تروریستی نیست؟آیا تجهیز داعش توسط دولتهای غربی عمل تروریستی نیست؟اصلا داعش و طالبان ساخته کیست؟نتنها سکوت درمقابل کشتار فجیع مسلمانان میانمار توسط بوداییان بلکه تحریک کردن به کشتار بیشتر وحمایت از این اعمال حرکات تروریستی نیست؟
مشکلاتی مثل اختلاس و فساد که شما نام بردید ببینید در کشور توسط افراد با چه تفکری اتفاق میافتد و با چه کسانی عکس یادگاری دارند والان کجا هستند.

جبار چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1393 ساعت 13:57

مطلب خوبی نوشتید دو تا نقیصه داره
1 اشاعه منکر، منکر است چه بسا کسانی اینو ندونن و بعد کنجکاو میشن و میرن دنبال اصل قضیه و اصولا چنین انسانهایی اصلا پرداختن به رفتارشون ارزش نداره یعنی شما با این کار کاری را انجام میدید که این خانم دوست داره یعنی مطرح شدن و در صدر اخبار قرار داشتن
2دوم اینکه شما فرمودید گوهر وجودی این خانم در معرض دید گذاشته شده ! این چه حرفیه یعنی گوهر وجودی یک خانم همین اندام جنسیش هست گوهر وجودی خانمها به حجاب و متانت صداقت و.....است و این خانم گوهری نداره که به نمایش بذاره
موفق و موید باشید

جواد چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1393 ساعت 13:59

به به آقای عابدی ما تا الان نمیدونستیم گوهر وجودی خانما باسن و ممشونه ما فکر میکردی یه چیز دیگه س

یوسف سرافراز چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1393 ساعت 14:45

سلام
آزادی با تعریف اختیار انتخاب در دایره عمل و در سطح جامعه امکان ناپذیر است. اهرم های اجبار و جبر اجتماعی-فرهنگی رفتارهای ما را شکل می دهند. اینکه گفته می شود در غرب ازادی وجود دارد و در جامعه ما ازادی وجود ندارد بیش از هرچیز نشان دهنده درک نادرست از هر دو جامعه و نوعی از ازخودبیگانگی است. چرا در غرب هم ازادی وجود ندارد؟ به این دلیل که تصورات فرهنگی و اجتماعی در هرجامعه ای فرد را مجبور به انجام نوع خاصی از رفتار می کند. در واقع ما با تیپ های مختلف رفتار مواجهیم. هر فرهنگی تیپ خاصی از رفتار را ایجاب می کند. یک فرهنگ درجه ای از پوشش را ترویج می کند فرهنگ دیگر درجه ای دیگر از پوشش را. در واقع ازادی یک مفهوم انتزاعی است که بیش از هرچیز حربه ای برای فریب است. فرهنگ غرب اصول خود را در حوزه های مختلف دارد، فرهنگ های دیگر هم اصول خود در حوزه های گوناگون. اینکه ما اصول یک فرهنگ را ازادی بنامیم و اصول فرهنگ دیگر را غیر ازادی بدانیم امر مسخره ای است! مثال بزنم. شما نمی تونید در غرب نوع خاصی از پوشش و یا هرچیز دیگری را داشته باشید. مردم به شما چپ چپ نگاه می کنند. چرا؟ چون با اصول فرهنگیشان مطابق نیست. بنابراین می بینم که چندان هم ازادی وجود ندارد. ما با تیپ های مختلف زندگی مواجهیم که علاوه بر این که هیچ کدام بهتر یا بدتر از دیگری نیست(با استثنائات خاصی) هیچ کدام هم ازادی یا غیر ازادی نیست. البته این مساله با وجود مسایل نوینی که در حدود خاصی نمونده و به اصطلاح جهان شمول شده(مثل مطبوعات، بیان و...) فرق داره.

سلام بر یوسف عزیز:
ولی فطرت انسانی یک حداقل هایی را در همه جای دنیا قایل شده است.
بکوشیم آن حد اقل ها را رعایت کنیم.

یوسف سرافراز چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1393 ساعت 15:19

سلام بر شما
متن بنده در دفاع از ایده شما بود. هرچند بر سر اینکه فطرت بشری چیست بحث وجود دارد.

ابوالفضل عامری پنج‌شنبه 11 دی‌ماه سال 1393 ساعت 23:31

رفیق همه خو نباس بهشت برن جهنم خالی ممونه اون وخ خدا اسراف کرده در ایجا تضادی بین عمل وسخن خدا پیش می آید
بزار یخره برن جهنم جهنم هایده داره مستی داره البته اگه نرفته باشن بهشت
جناب آقای عابدی آزادی انتهای خیابان صدراباد که باچرخ میرفتی
خدا کنه فهمیده باشی
آقا عابدی گرفتی؟؟

یه مرد خیکی! پنج‌شنبه 11 دی‌ماه سال 1393 ساعت 23:32

احسنت بر شما جناب استاد
به نکته ی کلفتی اشاره فرمودید!

رز آبی جمعه 12 دی‌ماه سال 1393 ساعت 00:23

..... نوشته های آقای سلیمی
سقوطت از گلشیفته ی مصمم و هنرمند علی سنتوری به سرگزمی روی جلد جوان های تازه به بلوغ رسیده مبارک
سقوطت از یک زن با حیا و هوشمند ایرانی با حضور در نقش اول تا لرزوندن سینه و شکم به عنوان رقاصه و حضور چند دقیقه ای مبارک
سقوط از دخترک معصوم "بوتیک" که جایزه جشنواره فجر را برد تا تبلیغ بدنت در مجله ی فیگارو مبارک

شاید برخی ابتذال و برهنگی ات بیگانه بودنت با فرهنگ ایرانی را به عنوان تابو شکنی به عنوان شجاعت و ... برداشت کنند که قطعا برای اینها جفت گیری در خیابان و ملا عام جلوی کودکان هم به نوعی شجاعت هست و تابو شکنی !!! اما شما برای عموم ملتت مهره ی سوخته ای که بازیچه ی طمع خود و هوس دیگران شد کسی که باید برای بازی گرفتن در فیلم ها تن فروشی کند !!!

خداحافظ دختر دوست داشتنی و هنرمند نجیب و با حیای "بوتیک" "اشک سرما" "میم مثل مادر" "به نام پدر " "گیس بریده" " درباره ی الی " و...

شاید روزی تو را به عنوان یکی از بازیگران پورنو گرافی dorcel و XXl دیدیم شاید با عقد قرار داد با این شرکت ها روشنفکران شما را جسور تر و تا بو شکن تر و آزاد تر خواندن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد