اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

فصل یاری

دراینکه آموزش و پرورش متعلق به همه است شکی نیست ، هرخانوارایرانی به نوعی از انحاء درارتباط با این عریض و طویل ترین وزارت خانه ایرانی می باشد.

اما هرچند همه شهروندان به نوعی ذی حق دراین مجموعه محسوب می شوند اما شاید به راه افتادن موتور محرکه این وزارت خانه محتاج فکرهای تخصصی و روش های علمی می باشد.

ازاین مقدمه کوتاه که بگذریم ، آموزش و پرورش شهرمان چند سالی است که چندان حال و روز خوشی ندارد ، هرکس بگوید دارد ، آمارو ارقام نشان از خلاف این مهم دارد.


بقیه در ادامه مطلب ......


 

هرچند نباید از موفقیت های بی شمار بدست آمده در یک دهه اخیر آموزش و پرورش اردکان به سادگی چشم پوشید ، موفقیت هایی که برخاسته از مدیریت های گذشته مسئولین این اداره مهم شهر بوده است اما افت کمی و کیفی آموزش و پرورش اردکان محصول سالهایی است که شخم زدن آن روزها نه دراین مجال می گنجد ونه شاید چندان به صلاح باشد.

مشکلاتی که در طول کمتر از ده سال چهار مدیر را بر میز ریاست مهمترین مجموعه آموزشی اردکان نشاند و شاید یک طرفه به قاضی رفتن و محاکمه غیابی گذشته ،  چندان منفعتی برای حال و آینده  ندارد.

اکنون و قریب به شش ماه است که تغییر مدیر، تغییر ذائقه همکاران فرهنگی برای رشد و تعالی آموزش و پرورش شهر را به دنبال داشته است. تغییری که می تواند زمینه ساز برقراری فضای خوب همراهی و همدلی میان همه همکاران فرهنگی و کیفی شدن تدریس و بازدهی بیشتر آموزش و پرورش شود.بازگشت به دوران اقتدار و یکه تازی در آموزش و پرورش استان ، به دست نمی آید مگر با :



1-      همفکری  ، همدلی و همراهی همه پتانسیل های آموزش و پرورش با همه سلائق و علائق

2-      گسترش روحیه تعاون و همفکری درمیان خیل عظیم همکاران فرهنگی

3-      توسعه روابط انسانی و زنده کردن اصل احترام به همکاران

4-      بررسی علل و عوامل کیفی افت تحصیلی مدارس

5-      استفاده از نیروهای شاخص ، خوش فکر و برنامه دارجهت ایجاد تغییر و تحول در آموزش و پرورش شهر

6-      جلوگیری از مهاجرت دبیران مجرب به مناطق ، نواحی مختلف استان


آمار و ارقام های منتشره نشان می دهدکه امسال در پذیرش مدارس خاص ، اردکان آنگونه که لیاقت داشته است ، ندرخشیده است . به آمار ذیل توجه کنید.


نام مدرسه

چند اردکانی از ده نفر اول؟

 

نمونه سعدی ( متوسطه اول)

7

فرزانگان شاکر ( متوسطه دوم) استعداد های درخشان

1

شهدای شریف آبا د ( متوسطه اول) استعداد های درخشان

4

نمونه آیت ا.. خامنه ای ( نوبت دوم)

0

 

از مجموع چهل نفر اول مدارس خاص

12 نفر اردکانی بوده اند !!!!

 


 این آمار به خوبی نشان می دهد که در مدارس شاخص شهر ، تنها 30 درصد از نفرات اول تا دهم اردکانی بوده اند. این مسئله در حالی اتفاق می افتد که آموزش و پرورش با اجرای طرح هایی نظیر شهاب تمام هم و غم خود را براین مهم داشته بود که در مدارس ارکان ، بیشتر دانش آموزان اردکانی پذیرش شوند.

به نظر حقیر ، کارگروهی تخصصی باید دلایل این مهم را بررسی نموده و با بازخورد آن به مسئولین آموزش و پرورش شهر ، زمینه های برنامه ریزی هرچه بهترآنان جهت برطرف نموده کاستی ها را فراهم آورند.


نام مدرسه

میزان پذیرش دانش آموزان اردکانی

میزان پذیرش دانش آموزان میبدی

استعداد درخشان دوره اول  دخترانه

32 نفر

24 نفر

استعداد درخشان  دوره دوم   دخترانه

23 نفر

32 نفر

نمونه پسرانه   دوره اول

31 نفر

29 نفر

نمونه پسرانه  دوره دوم

14 نفر

46 نفر

 

تذکر مهم :

متاسفانه علیرغم تبدیل وضعیت شهر بفروئیه از تاریخ مرداد 1392 از روستا به شهر ، در سهمیه های پذیرش شده در مدارس خاص ، سهمیه بفروئیه روستایی محسوب شده است که این نوعی اجحاف آشکار به دانش آموزان اردکانی اعم از شهر اردکان و شهرهایی نظیر احمد آباد و عقدا است که انتظار می رود با پیگیری مجدانه مسئولین آموزش و پرورش ضمن احقاق حق ؛ این مشکل برای سنوات آتی مرتفع گردد.


در پایان به عنوان یک معلم ساده ، ضمن آرزوی موفیقت همه همکارانم درآموزش و پرورش ، تنها توجه اشان را به این مهم جلب می نمایم که نقد منصفانه ، نقدی است که 1- هم مبتنی بر واقعیت ها موجود باشد  2- همراه با ارائه راه درمان باشد.

 

 

 

نظرات 13 + ارسال نظر
خسته تکرار یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 13:58 http://http://www.ardakaneman.blogsky.com

میز روبچسب ................

رز آبی یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 15:40

کاش حالا دیگه عنوانها و اسمهایی چون : نمونه ، فرزانگان ،شاهد، تیز هوشان ، غیرانتفاعی و .... را ازمدارس بر میداشتند . مثل قدیم .

اینگونه عناوین برای مدارس ما شده اعصاب خوردی برا بچه و رقابت بین مدیرای مراکز آموزشی . تمامشون سعی میکنن یه جوری آمار خوبی از مدرسه شون نشون بدن حالا به هر قیمتی شده (کلاسای فشرده . فشار آوردن رو خونواده ها و...) چیزی که مهم نیست الان کبفیت آموزش و تفکر برا دانش آموزاست .
واقعا تو کدوم مدرسه هه و کلاسی درس درست اندیشیدن و تفکر خلاق به بچه ها اموزش داده میشه . بیچاره نسل آینده ی این مملکت !!!
کاش آموزش پرورشمون به اینگونه مسائل می اندیشید به جای عوض به در کردن میزداران و مسئولان و مدیرا ن ................

نوت نویس بیکار یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 15:58

حرفتون حقه استاد عزیز،من به عنوان شاگرد شما عقیده م بر اینه که تا زمانیکه این عملیات غربالگری در بین دانش آموزان و بعد از اون یه سری به ظاهر باندبازیها بین معلمین و مدیران باشه، راه به جایی نخواهیم برد. متاسفانه یکسری رفتارهایی رو از طرف مسئولین مربوطه میبینیم که معلمین رو دلسرد میکنه. زیراب زنیها که بماند. انگار دور هم جمع شدیم که مچگیری کنیم و نه اینکه دست یاری به هم بدیم.والله زمانی که من وامثال من دانش آموز بودیم خیلی جو و فضا رقابتی تر بود. البته از تقصیر والدین هم نباید بگذریم. والدینی که هم و غمشون شده لباس و خوراک و لوازم الکترونیک بچه ها و نه علم و سواد و ادبشون.رک بگم بچه ها لوس شدن و والدین طرفدار افراطی فرزندان دلبندشون. معلم هم با خودش میگه پدر مادر اعصاب خودشون رو خرد نمیکنن پس من چرا دایه مهربونتر از مادر بشم.
ببخشید قلمفرسایی کردم و بعث سردردتون شدم.

دبیر یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 18:13

سلام. آقای. عابدی آموزش. وپرورش ما تا وقتی دست از باند بازی و رفیق بازی بر ندارد از این هم بدتر می شود به فرض. مثال در یک گروه با وجود این همه معلم فقط یک نفرمعروف می شودو همه. ی کلاس. های نون و اب دار به او میرسد گس به مرور زمان بقیه خود را کنار کشیده و وصع آموزش. و پرورش از این هم بدتر میشود. وقتی تصمیم گیری ها توسط یک سری افراد تنگنظر انجام می شود هنوز وضع آموزش وپرورش. خوب هم هست

کمالی دوشنبه 30 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:55

خواهشا به این مجموعه مدیریت بگو

این ره که تو می روی به ترکستان است

هرچند شما و دیگر دلسوزان آموزش و پرورش همیشه تخته زیر ساطور بوده اید .

مثل روزنوشت های قبلی شما که مورد غضب میزنشینان آموزش و پرورش واقع شده

یک همکار دوشنبه 30 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:01

برای آموزش و پرورش شهرم متاسفم که امثال شما معلمین آن هستید .
تمام نوشت های این مطلب شما سراسر غرض است و وای به حال دانش آموزان ما که می خواهند زیر دست شما تربیت شوند.
وای
وای

اولا سلام بر همکار محترم
دوما این که فرمودید غرض کاش کمی بیشتر توضیح می دادید ،بیان مشکلات آموزش و پرورش و ارائه طریق برای بهبود کیفیت اگر غرض است حرف شما درست اما اگر منظورتان چیز دیگری بود کاش شفاف تر گفته بودید.
در ضمن آرزو دارم که در تربیت نسل جوان مثمر ثمر باشیم .
آنهم نه من که همه

یک مطلع دوشنبه 30 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 13:28

تا زمانی که همه عزل و نصب ها سیاسی باشد برادر بهتر از این نمی شود

از عبداللهی گرفته تا اشرفیان خدا وکیلی کدامیک انتصابشان سیاسی نبوده است.

اردکانی دوشنبه 30 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 14:47

سلام یک سوال از آقای شاکر مسئولین اردکانی و تربیت بدنی و شخص جناب تابش
واقعا احساسات مردم اردکان این همه جوان برای شما مهم است برادران
برای پیشگامان که مطمئنا نه چون یک شکرت اقتصادی گردن کلفت که حساب یک ریال پول خودش را هم دارد که فقط پول مهم است و درآمد گور بابای جوانان اردکانی و ورزش
تیم میره لیگ برتر با زحمت حلق و گلوی جوانان ورزش دوست اردکانی بعد امتیاز بفروش فلان تومن برگرد دسته یک باز سال دیگه همین راه میشه سالی ..... تومن سود خالص به جیب این شرکت اقتصادی مردم و جوانان هم !!!!! آخه برادر پارسال امتیاز واگذار کردند میکن 800 میلیون گرفتند چندش خرج ورزش اردکان شد...؟؟؟ اگه شرایط و امکانات تیم لیگ برتری را نداریم یا برن تهیه کنند بعد تیم بدهند یا جمع کنن کاسه کوزشون رو .... حد اقل با احساسات مردم اردکان بازی نکنند پیشگامان این عادتشه دیدی تو خیابون صدر آباد چطور آقایون با جون مردم اردکان بازی کردند هیچ مسئولی هم به آقایون نازک تر از گل هم نگفت نکنه به گوشه قبای آقایون برنخوره و سرمایشون رو از اردکون برندارند برن ... جان مردم سیخی چند گزارش تهیه کن جان مردم سیخی چند یا کیلوئی چند؟؟؟

به زودی پاسخ حرفها و ادعاهای شما از طرف سرپرست تیم آقای شاکر در اردکان من درج خواهد شد.

منتظر باشید.

یک همکار آگاه دوشنبه 30 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 20:09

ضدرجواب یکی از اولیآ عرض کنم من یکی از افرادی هستم که ازنزدیک درگیر آموزش هستم امسال اولین سالی هست که بابرنامه کلاسهای کنکور شروع شده وانشاالله تا کنکور ادامه دارد کلاسها باشیوه جدید نو تقسیم بندی شده ودر این شیوه دانش آموز انتخاب میکند جوایز خوبی در نظر گرفته شده کلاسها از بعد ماه مبارک شروع میشود ودر طول سال تجصیلی ادامه خواهد داشتم انشااللله این تلاشها نتایجش در کنکور اینده نمود پیدا خواهد گرد

هم شهری چهارشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:54

سلام .اینطور که شما مرقوم فرموده اید دلسوزترازشما درآموزش وپرورش کسی وجود ندارد می شود بفرمایید تا حالا چه گلی به جمال اموزش وپرورش زده ایدوچه مسئولیتی را قبول کرده اید وچه موفقیت هایی را به دست آورده اید.مگرشما واقف نیستید که کار اموزش وپرورش دردرازمدت وبلند مدت جواب میدهد نه آنی.جناب خراب کردن آنی جواب می دهد ودیگران حسابی خراب کردند ونتیجه اش حال امروز ماست .شما که داعیه هوشمندبودن دارید وکارگشا می باشید درعوض بیان شکست ها وخواندن ایه یاس ونامیدی طرح هایتان را بیان کنید تا آموزش وپرورش شهریک شبه ره صد ساله را بپیماید.امیدوارم این کامنت را نشان بدهید.

سلام بر همشهری عزیز
خوشحالم که هیچ اطلاعی از کیفیت نیروهای آموزش و پرورش ندارید وگرنه جور دیگر قضاوت می کردید.
ضمنا هرگز ادعا نکرده ام دلسوزترینم اما می توانم ادعا کنم دلسوزم.
ونکته آخر خواهشا این دفعه روزنوشت ها را به خوبی مطالعه کنید زیرا در آنان کم و بیش راه حل هایی هم پیدا می شود پس همه یاس و ناامیدی نیست .

ودرآخر : خدایا چنان کن سرانجام کار......

اردکانی شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:18

سلام.من بیطرفم..اماوقتی کامنت ها خواندم فهمیدم که آقادلسوزنیستی چرا؟! اگه دلسوزبودی نمیامدی توی بوق کرناکنی که آموزش وپرورش شهرماضعیفه وتوی وبلاگ نمی گذاشتی ویک راست میرفتی پیش خودشان وبه آنها میگفتی دوماهمیشه گفته انداول چکندتا حسن بگو بعدعیب ولی شماهمه اش عیب گفتی پس معلوم میشه منتقدبیطرفی نیستی وازبیان این انتقادات دروبلاگ اهداف خاصی رادنبال میکنی ....پستی ..مفامی ای ازاین چیزها ویااهرم فشاری برای بعضی افراد.وانتقادازآموزش وپرورشی که خودشمادرآن به کارمشغولید بیان این است که خودشما هم بله ....خلاصه این کامنت را بگذاری نگذاری مهم نیست مهم این است که هرچیزی را ازراه درستش بایدواردشوید.خدانگهدار

ضمن تشکر از نظر شما
حرفتان متین بود و در جای خود قابل پاسخ اما به دلایلی از ذکر جواب معذورم

مهدی یکشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:21

آقای عابدی اگر برای بهتر شدن آموزش وپرورش می خواهیم قلم بزنیم باید حداقل شجاعت لازم را داشته باشیم وجرعت داشته باشیم که بگویم آقایان بکدامین دلیل باید عزل ونصب ریس آموزش و پرورش سیاسی باشد چرا باید کسانی خارج از آموزش پرورش توصیه کنند وفشار بیاورند چه اندازه در عزل ونصب شایسته سالاری در نظر گرفته شده ای کاش بازیهای سیاسی را می گذاشتیم برای محافل حزبی وگروهی ودر محیط اجرائی شایسته سالاری را مد نظر می گرفتیم که عزیز دلم این ره که می رویم به ناکجا آباد است روزی آید که فرزندان من وشما مثل پدرانشان خون دل بخورند و فرزندان کسانی که امروز به راحتی آبخوردن عزل نصب انجام میدهند مانند پدرانشان لیسانس ودکترا وفوق دکتراهای دانشگاههای که خود نمی دانند کجاست را گرفته و شوند آقای دکتر

صادق چهارشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 19:04

با سلام
مطلب بسیار خوب و عالی بود انتقاد همیشه باعث رشد است .اما نمی دانم چرا در زمان ریاست آقای نوریان چرا حتی یک مورد انتقاد از شما ندیدیم . ( تطمیع!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
به نظر شما این نشان دهنده دلسوزی و بیطرفی است .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد