اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

face book

چند سالی است که سری به شبکه های اجتماعی جهانی نظیر فیس بوک می زنم. بگذریم از افراط و تفریط هایی که در خصوص این شبکه ها می شود. 

از تحریم و حرمت گرفته تا عضویت و بروز رسانی مداوم و گاهی سرک کشیدن بی نام و نشان و رصد کردن دیگران !!!

از منظر من اینها مهم نیست .

مهم تاثیر این شبکه ها با روح و روان اردکانی هاست. 

شاید برخی دوستان فیس بوکی من چندان روی خوشی به این مطلب نشان ندهند اما براین باورم که :

1- دراین فضای مجازی چیزی به نام علم تولید نمی شود.


2- برخی واقعا هنوز جنبه استفاده بهینه از این فرصت جهانی را پیدا نکرده اند. از اشتراک عکس های نه چندان مناسب شخصی گرفته تا نوشتن  همه امورشخصی زندگی خود.....


3- خواه نا خواه باید بپذیریم که محیط هایی چون فیس بوک تاثیرات شگرفتی بر افکار ما دارد. 


4- از همه ظرفیت های مثبت این رسانه تا چه میزان استفاده می شود؟؟؟؟


5- فیس بوک را محلی برای تولید و تبادل آراء خود ساخته ایم ؟ یا واقعا کارمان " پسندیدن " دیگران شده است. 


6- منفی نگر نباشیم و بپذیریم که امروزه سومین کشور پرجمعیت جهان فیس بوک است . پس برای ورود به آن هدف ، برنامه و نقشه ای داشته باشم.


7- وقتی برخی از دوستانم را می بینم که با ورود بی حد و حصر به فیس بوک زندگی شخصی اشان دچار آشوب شده است ( مخصوصا این روزها و مخاطب خاص من ) این فکر ذهنم را مشغول می کندکه آیا ارتباطی میان افراط در استفاده از محیط های مجازی و عدم رسیدگی کامل و دقیق به خانواده وجود دارد؟ 


8- کاش کسی در اردکان تاثیرات فیس بوک بر زندگی مردم را نیز به تحقیق و کار کارشناسی می کشاند!!!


و در پایان :

هنرمان تبدیل تهدید به فرصت باشد. 


نظرات 4 + ارسال نظر
سید مجتبی اکرم زاده یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:54 http://www.parsiansg.ir

من هم با نظر شما موافقم. باید قبل از استفاده از هر چیزی فرهنگشو یاد بگیریم.

m.J.m.A یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:53 http://FACEBOOK.COM

فیسبوک بره من خو علم تولید کرده
بعدش هم پرجمعیت ترین کشور دنیا هه نه سومین
بعدش هم چکارکنم،بیکارم مرم تو فیسبوک مچرخم

behzad دوشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:12

به قول یکی از همین استاتوس پیجهای فیسبوکی
((کشف حجابی که زنان و دختران ایرانی تو فیسبوک کردن عمرا اگه رضا شاه میتونست انجام بده))

تمجید سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:24

به قول شما فیس ی کشور پرجمعیت هست هرکسی ب ی کشوری سفر می کنه واسه هدفش یکی برای تفریح یکی برای علم یکی برای رفع نیاز یکی برای دیدن و..... بگو خب ...خوب این کجاش مشکل داره؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد