اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

علیرغم میل باطنی

 

آیا در حکومت اسلامی تمرد از فرمان دولتی مجاز است یا شرعا حرام ؟ واگر این فرمان دولتی برمبنای فرمانی به ظاهر قانونی باشد ، تکلیف مکلف در استنکاف ورزیدن  یا عدم آن چیست ؟

 

 

ادامه مطلب......

آیا در حکومت اسلامی تمرد از فرمان دولتی مجاز است یا شرعا حرام ؟ واگر این فرمان دولتی برمبنای فرمانی به ظاهر قانونی باشد ، تکلیف مکلف در استنکاف یا عدم آن چیست ؟

این سوالی است فقهی حقوقی که بی شک باید علمای دین و فقیهان دین شناس درمورد آن پاسخ گویند. اما به گمانم گاهی مخصوصا این روزها احساس می شود که برخی فرامین صادر شده از سوی دولت نیز می تواند ان قلت های جدی را در متابعت به همراه داشته باشد.

امشب در فراخوانی 100 هزار نفری ظاهرا قرار است به اسم تجلیل از دست اندرکاران نوروز همایشی در تهران برگزار شود. خیلی ها موضع گرفته و شفاف سازی کرده اند و حتی خیلی ها مدعوین را از شرکت در آن نهی نمود ه اند.

اما اگر شما به عنوان یک رئیس اداره در شهری مثل اردکان مشغول خدمت بودید و بعد از بالا طبق یک دستور کاملا اداری و حقوقی به شما امر به حضور در این همایش شده بود ، آیا علیرغم میل باطنی خود نمی رفتید؟

متاسفانه شنیده ام برخی دوستان در شهر دست به جوسازی های ناشایست برعلیه هلال احمر زده اند ، حقیر به عنوان داوطلب کوچکی از این مجموعه عظیم به یقین می دانم که اگرهم قرار است تعدادی از اردکان در این همایش حضور یابند تنها و تنها به دلیل محضورات اداری و قانونی است نه از ته دل و صدق نیت.

اینکه برخی مخالف باشند امری طبیعی است و اتفاقا ممنون از روشنگری های بزرگان شهر نظیر امام جمعه محترم هستیم ، اما اینکه برخی کسی را متهم به امری نمایند ، به گمانم نهایت بدسلیقه گی و بی انصافی است.

نظرات 5 + ارسال نظر
دکتر پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:48

ای بی بصیرت که دل رهبر انقلاب را خون کردی!! تو هم مقصری. هرچه سریعتر از اون سازمان هلال احمر انصراف بده. دیگه دهن کجی به ارزش های نظام را بس کنید. درود بر دکتر محمود احمدی نژاد و زنده باد بهار.

هادی پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:18

با سلام شما مثل فیلم کلاه پهلوی که رسما در کشور منع حجاب اعلام کرد و بعضی ها این کار رو انجام دادند و کفنتد که حرام خدا را حلال کردنداین ها همش فغقط و فقط توجیه و بهانه جویی است

عشق+3 پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:41 http://www.eshghe3.ir

امام خامنه ای (مدظله العالی): زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

شما نیز شب خاطره "عشق + 3" را اطلاع رسانی نموده و در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا سهیم باشید.
راوی برادر پاسدار حسین شاکر
همراه بانماز مغرب و عشاء
خیابان حائری گنجینه شهدای اردکان
دانلود پوستر:
http://mrezapourm.persiangig.com/image/shaker.jpg

یک همکار پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 19:15

با سلام
ابتدا جمله آیت الله مصباح را که امروز به ایشان علامه مصباح گفته میشود نقل میکنم : «رییس‌جمهور وقتی از طرف ولی‌فقیه نصب شد، می‌شود عامل او و آن پرتو قداستی که او دارد، بر این هم می‌تابد. وقتی شد رییس‌جمهوری اسلامی، حکمش را از رهبر یعنی از جانشین امام دریافت کرد، آن قداست بر این هم می‌تابد، آن‌وقت اطاعت رییس‌جمهور، اطاعت مجلس و سایر نهادهای قانونی هم می‌شود اطاعت خدا.
پس همکار عزیز جواب شما معلوم است. رفتن بچه های هلال احمر به استادیوم آزادی شرعا واجب خواهد بود . حال چرا برخی چون امام جمعه محترم اردکان بر خلاف نظر شرعی علامه مصباح سخن میگویند بنده هم در عجبم!
اما این که چرا اخیرا این مقتدای اصولگرایان فرموده اند : حمایت از احمدی نژاد در جهت ترویج مشایی حرام است
یاد شعر شاعر در بند دکتربادکوبه ای افتادم که چه خوش سروده اند:
دیدیم به دنبال هوا و هوس شیخ
هر لحظه فرامین خدا در نوسان است

arash جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 18:37 http://kamangireiran.blogfa.com

مثل بعضی ها مثل اونایی هست که صبح ریگ باد مدن که ببینن باد کدوم ور میاد که هم راه باد بشن.... یک وقتی تمرد از حکم دولتی عین حرب با خداه یک وقتی هم مثل الان....
اگه بصیرت به جای زبون تو دل و عقل جا گرفته بود اوضاع این نمشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد