اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

احساس تکلیف ، ممدوح یا مذموم

 

آیا تکلیف یک حس نظری است یا برخاسته از عقل عملی  ؟ 

 

اولا ریشه لغوی تکلیف که کلف می باشد در لغت به معنای سختی است . پس کسی که در خود یا احساس تکلیف می کند یا درک تکلیف باید بداند که دراین راه سختی های فراوانی فرا روی اوست . پس خودش را از قبل باید آماده کند و از هیچ سختی راهی نهراسد.  

 

 

بقیه در ادامه مطلب ......... 

 

 

 

.

اولا ریشه لغوی تکلیف که کلف می باشد در لغت به معنای سختی است . پس کسی که در خود یا احساس تکلیف می کند یا درک تکلیف باید بداند که دراین راه سختی های فراوانی فرا روی اوست . پس خودش را از قبل باید آماده کند و از هیچ سختی راهی نهراسد.

یک فرهنگ غلط:

به نظرم تکلیف اصلا احساس نیست ، هرچند این واژه بیشتر با احساس تکلیف در اذهان مردم مقارن شده است . حقیر تکلیف را امری برخاسته از شعور انسانی و منشعب از حکمت عملی که بی شک در حکمت نظری ریشه دوانده است می دانم.

چگونه امری مهم چه در زمینه اعتقادی چه در امر سیاسی و اجتماعی و...  به دست احساس سپرده می شود. مگر نه این است که به قول افلاطون ادراکات حسی نه مصون از خطا هستند ونه برخوردار از دوام و جاودانگی .

وشاید بر همین مبناست که آنانی که تکلیف خود رو واگذار احساس می کنند ، بسیار زود به اشتباه حسشان پی می برند!!!! و ندای العفو العفوشان بلند است؟؟؟؟!!!!

پس به نظر حقیر وبرخلاف برخی نظرات دوستان صاحب نظر ، تکلیف نمی تواند تنها امری احساسی باشد ، تکلیف بی شک باید ریشه در شعور داشته و اینگونه خواهد بود که شعارهای احساسی ، رنگ های خودرا در برابر تشعشع آفتاب خردورزی و تعقل گرایی خواهند باخت.

آری:

حقیر دو فرهنگ را در امر انتخابات کاملا مردود می دانم

1- ورود به عرصه انتخابات را واگذار تکلیف آنهم از نوع " احساس " کردن

2- ورود به عرصه خدمت رسانی به مردم را چماقی برای منت گذاشتن بر سر موکلان قرار  دادن. متاسفانه بعضا مشاهده می شود برخی مدام به خاطر ارائه خدمت به ولی نعمتان انقلاب برسر آنان منت گذاشته و کام مردم را به شرنگ این عمل نامیمون تلخ می نمایند.

واما انتخابات شورای شهر :

این روزها جسته گریخته صحبت از نامزدی برخی از دوستان از طیف های مختلف برای ورود به عرصه رقابت می شود . جای بسی خوشحالی است که در اردکان انتخاباتی پرشور برگزار شود. انتخاباتی که می تواند حماسه ای سیاسی را سال حماسه ها رقم بزند  وهرکس در خود درک و توانایی خدمت رسانی به مردم فهیم اردکان را دارد می تواند خودرا به محک انتخاب مردم بیازماید.

اما

1-  اردکان و مردم فهیم آن بر همه ارحجیت داشته و هرکس  که آمد باید بی چون و چرا به انتخاب مردم احترام گذاشته و نتیجه آراء را بپذیرد.

2- شهر ، شورایی جامع الاطراف می خواهد . ضمن اینکه وجود سلائق مختلف می تواند شورایی کارآمد را بوجود آورد ، تخصص های مختلف نیز خود می تواند امتیازی وصف ناپذیر باشد.

به نظرم جای افراد بیشماری نظر اطبا محترم ، خانم های تحصیل کرده ، فرهنگیان عزیز ، نظامیان کارآمد ، جوانان بافکر و انرژی  ، کارگران سخت کوش ، روحانیون معزز، دانشگاهیان ، کسبه  و... در  شورای شهر خالی است.

3- متولیان امر برگزاری انتخابات که بی شک هدفی جز خلق حماسه ندارند تمام سعی و تلاش خود را در بی طرفی کامل بکار گرفته و از دادن هرگونه بهانه به بهانه جویان خود داری کنند.

4- اخلاق محوری و اخلاق مداری خواهشا سرلوحه تبلغیات تمامی نامزدهای انتخاباتی قرار گیرد. اینجا شهری است که همه آنرا به نام فرهنگ و ادب می شناسند.

5- هرگز در راه رسیدن به کرسی های 9 نفره شورای شهر مقدسات مردم مستمسک قرار نگرفته و از دادن وعده های توخالی و غیرقابل عملی پرهیز شود.

6-   اخلاص تنها و تنها ملاک برای خدمتگزاری به مردم باشد و بس

ومن الله التوفیق

نظرات 3 + ارسال نظر
علی خواجه سروی چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:54 http://www.sarv2010.blogfa.com

با سلام. این خبر را در مصاحبه با شورای اسلامی و دهیار سروعلیا و همچنین مشورت این دو به صورت تلفنی با فرماندار اردکان و شهردار اردکان و عقدا و دیدار با بخشدار عقدا نوشتم.

سوبسید (یارانه ) ای که از جیب (بخوانید حق) مردم باید پرداخت و به کام مسئولین باشد

هرچند پس از گذشت چند سال از اجرای مرحله اول طرح هدفمندی یارانه ها هیچ فکری برای حمل ونقل روستایی نشده است ولی اجرای چند طرح از سوی مسئولین وصبر وتحمل روستاییان کج دار ومریض این مشکل را مرتفع نموده است ولی همچنان یکی از مسیرهای پر حرف وحدیث جهت حمل ونقل روستایی را باید مسیر اردکان عقدا سروعلیا دانست که چندین سال بود توسط سرویسهای خط واحد شهرستان اردکان سرویس دهی می شد اما طی یکی دو سال گذشته شهرداری عقدا که باید دلسوزانه تر برای روستاهای خود فعالیت کند به نظر می رسد این روستاها و بطور اخص روستای سروعلیا را به فراموشی سپرده است هر چند مینی بوسی در سال 89 جهت شهرداری عقدا در نظر گرفته شده بود واین مینی بوس پس از دو سال (بر ما پوشیده است که چرا 2سال در شهرداری اردکان به واسطه کوتاهی مسئولین شهر عقدا خاک خورده و فقط هزینه بیمه ولاستیک و ... کارکرد آن بوده است ) طی فرایند مزایده واگذار گردیده است که یکی از شرایط این مزایده تردد بمدت 7 سال در مسیر اردکان عقدا و بلعکس بوده است حال چرا این سرویس دهی بطور مناسب انجام نمی گیرد و چرا باید جهت برقراری این سرویس پولی پرداخت نمود و این سئوالی است که ما نیز از مسئولین مربوطه ومخصوصا شورای اسلامی پرسیده وپیگیری نمودیم و شورای اسلامی نظر استانداری و بطور اخص مدیر کل امور روستایی و کارشناسانشان را اینگونه عنوان نمودند که مسئولین بر این نظرند که با توجه به متن آگهی مزایده این مسیر باید بدون پرداخت هزینه ای سرویس دهی شود ولی نظر بخشدار محترم وشهرداری عقدا عکس این است و آنها معتقدند باید ماهیانه مبلغی از سوی شورای اسلامی و دهیاری بعنوان سوبسید به شهرداری پرداخت شود؟؟؟؟راننده مینی بوس مدعی است باید ماهیانه 4تا 5 میلیون ریال به وی پرداخت نماید؟؟؟؟ و محل پرداخت آن هم بقول دوستان مسئول «از جیب شما که نیست از محل اعتبارات دهیاری باشد»!!!!! مسئولین محترم فرمانداری اردکان نیز به طور محترمانه و جهت حل مسالمت آمیز این موضوع به پرداخت این پول تاکید دارند که :این مسئله را میتوان با پرداخت مبلغ جزئی حل وفصل کرد و شما هم باید برای حل این مشکل کمک کنید (البته مالی) این جوابیه شورای اسلامی است اما بر ما پوشیده است که اگر قرار بود پولی پرداخت شود چرا مزایده برگزار شد؟ چرا در مزایده قید نشد؟ در صورت اعلام شاید و حتما متقاضیان بیشتری شرکت میکردند و چرا مسئولین محترم با نگارش نامه های متعدد از حل وفصل معضل ایاب وذهاب روستای سرو علیا و منتهای آن چنانی صحبت می کنند ؟ (خرج اگر از کیسه میهمان بود/حاتم طایی شدن آسان بود) این مینی بوس به قیمت 20 میلیون تومان از طرف شهرداری اردکان به شهرداری عقدا فروخته شده و با قیمت 30میلیون تومان به مزایده گذاشته شده است در حالیکه قیمت ماشین در حال حاضر بالغ بر 60 میلیون تومان است تمام این مسائل در حالیست که این مینی بوس قرار است طبق در خواست شورای اسلامی 3 روز در هفته (و نه تمام روزها را طبق آگهی مزایده) و فقط برای مسیر 12 کیلو متری مزرعه نو - سرو علیا تردد نماید چون هر روزه چندین بار باید تا مزرعه نو تردد نماید. آیا این منفعتی که توسط شهرداری و خریدار کسر شده است کفایت پرداخت سوبسید لازم را نمی کند که از دهیاری مطالبه می شود.
اینکه چرا یارانه پرداختی جهت این مسیر و فقط برای 3 روز در هفته باید از محل اعتبارات دهیاری یا از جیب روستاییان پرداخت شود بر ما پوشیده است
مطلب ارسالی علی خواجه سروی

اردکان گویا چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:15 http://ardakangooya.ir/

با سلام
یادداشت شما در پایگاه خبری اردکان گویا درج و منتشر شد.

یک همکار چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 19:40

سلام بر شما
سخن از اخلاق محوری و اخلاق مداری و اخلاص به میان آوردید.
همکار ارجمندم هنوز بازتاب تشعشعات اخلاقی حاصل از برخورد رییس جمهور و رییس مجلس را شاهد هستیم . در کشوری که بزرگانش چنین اخلاق مداری میکنند از داوطلبان شهر کوچکی چون اردکان چه انتظاری میتوان داشت؟
با این همه امیدوارم سایه ی اخلاق و اخلاص بر انتخابات و سایر اعمال و اقوال ما گسترده شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد